ΗΛΙΑΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
PhD, MSc, BSc(Hons), BEd, BSc, FRCSLT, MCSP,  SRP, ASHA Fellow
 
ΘΕΣΗ:  ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ : ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ – ΛΟΓΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΑΦΑΣΙΕΣ

ΤΗΛ : 2610 962807

 

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΙ ΤΙΤΛΟΙ

  • 1996-2002       Institute of Neurology, University College London
                            Doctor of Philosophy in Clinical Neurology (Διδακτορικό
  • 1994- 1995      St George’s Hospital Medical School, University of London
                             Master of Sciences in Health Sciences
  • 1989-1993       University College London – National Hospital’s College of Speech Sciences.
                            Bachelor of Sciences (Hons) in Speech Sciences – Speech & Language Therapy
  • 1987-1988       Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης
                             Πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας.
  • 1984-1987       Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης
    Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Φυσικοθεραπείας.
                             Πτυχίο Φυσικοθεραπείας

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

2008 –  Fellow of the Royal College of Speech & LanguageTherapist (FRCSLT), UK για την σηνεισφορά μου στο επάγγελμα της Λογοθεραπείας

2013 – Certificate of merit from American Speech Language Hearing Association (ASHA) για την συνεισφορά μου στην συντακτική επιτροπή του επιστημονικού περιοδικού of Perspectives του Special Interest Group 17 on Global Issues της ASHA

2014 – Fellow of the American Speech Language Hearing Association (ASHA)

2018 – Meritorious Poster Award ASHA Convention

 

ΑΛΛΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

  • Επισκέπτης καθηγητης  της Πανεπιστημιακής Κλινικής ΩΡΛ της Ιατρικής Σχολής Του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Διευθυντής Διατμηματτικου Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών ¨Επιστήμες Αποκαταστασης

 

ΜΕΛΟΣ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ

Board member and Chair of the Education committee for Speech and Language Pathology and Audiology of International Association Of Communication Sciences and Disorders (IALP)

 

ΜΕΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ (EDITORIAL BOARD) ΣΕ ΔΙΕΘΝΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

  • Aphasiology
  • Communication Disorders quarterly
  • International Journal of Language and Communication Disorders (book review Editor)
  • Perspectives on Global Issues in Communication Sciences and Related Disorders- Americal Speech language Hearing Association (ASHA) Special division 17

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ:

Εισαγωγή Στη Λογοθεραπεία ( 1ο εξάμηνο)
Διαταραχές Φώνησης, ( 4ο εξάμηνο)
Αφασίες Και Συγγενείς Διαταραχές Επικοινωνίας., ( 5ο εξάμηνο)
Επίκτητες Γνωστικές- Γλωσσικές Διαταραχές Επικοινωνίας ( 6ο εξάμηνο)

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Αφασίες και συναφείς επίκτητες γλωσσικές διαταραχές
Διαταραχές Φωνής
Διαταραχές φωνής στις ερμηνευτικές τέχνες
Διαταραχές επικοινωνίας σε ογκολογικούς ασθενείς

 

 ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ 

1. Βιβλία:

  • Papathanasiou I., (2000): Acquired Neurogenic Communication Disorders: A Clinical Perspective, Whurr Publishers, London.
  • Papathanasiou I., de Blesser R. (2003): The Sciences of aphasia: From therapy to theory, Elsevier publishers, Oxford
  • Papathanasiou I, Coppens P, Potagas C (2012): “Aphasia and related communication disorders”, Johns and Bartlett Publications, Boston , MA
  • Papathanasiou I, Coppens P, (2016): “Aphasia and related communication disorders”, Johns and Bartlett Publications, Boston , MA 2nd edition
  • Papathanasiou I, Coppens P, (signed contract expected in 2020): “Aphasia and related communication disorders”, Johns and Bartlett Publications, Boston , MA 3nd edition

2. Απόδοση βιβλίων στα ελληνικά

  • Plante E & Beeson P “ Communication and Communication Disorders”. Εκδόσεις Παρισιανού (Ελληνική έκδοση 2012) Crary M & Groher M “Dysphagia” Εκδόσεις Παρισιανού (Ελληνική έκδοση 2013)
  • Papathanasiou I, Coppens P, Potagas C (2012): “Aphasia and related communication disorders”, Johns and Bartlett Publications, Boston , MA (Ελληνική έκδοση 2014) Εκδόσεις Κωνσταντάρας
  • Boone DR , McFarlane SC, Von Berg SL,  Zraick RI (2015): The Voice and Voice Therapy,  Allyn & Bacon Communication Sciences and Disorders, 9th Edition (Ελληνική έκδοση 2016) Εκδόσεις Κωνσταντάρας
  • Bernthal JE, . Bankson NW,  Flipsen Jr. P (2016):Articulation and Phonological Disorders: Speech Sound Disorders in Children Pearson publications, 8th Edition (Ελληνική έκδοση 2017) Εκδόσεις Κωνσταντάρας
  • Behrman Alison (2017): Speech and Voice Sciences. Plural publishers 3rd edition  (Ελληνική έκδοση 2019) Εκδόσεις Κωνσταντάρας

Αντιπροσωπευτικά Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά μετά από κρίση τα τελευταία πέντε χρονιά

  • Code C, Papathanasiou I, Rubio-Bruno S, de la Paz Cabana M , Villanueva MM,  Haaland-Johansen L,  Prizl-Jakovac T, Leko A, Zemva N, Patterson R, Berry R, Rochon E, Leonard C and Robert A (2016) “International patterns of the public awareness of aphasia”, International Journal of Language & Communication Disorders Volume 51, Issue 3, : 276–284

 

 

  • Efstratiadou, E.A., Papathanasiou, I., Holland, R., Archonti, A., & Hilari, K. (2018). A Systematic Review of Semantic Feature Analysis Therapy Studies for Aphasia. Journal Of Speech Language And Hearing Research, 61(5), 1261-1278. doi: 10.1044/2018_jslhr-l-16-0330

 

  • Papathanasiou I (2018): International classification of functioning, Disability and Health and Clinical Education , Perspectives of the ASHA Special Interest Groups SiG 17, Vol 3 (part 2) p 93-98

 

  • Efstratiadou EA, Papathanasiou I, Holland R, Varlokosta S & Hilari K (2019): Efficacy of elaborated semantic features analysis in Aphasia: a quasi-randomised controlled trial, Aphasiology, 33:12, 1482-503,OI: 10.1080/02687038.2019.1571558

 

  • Marian C. Brady, Myzoon Ali, Kathryn VandenBerg, Linda J. Williams, Louise R. Williams, Masahiro Abo, Frank Becker, Audrey Bowen, Caitlin Brandenburg, Caterina Breitenstein, Stefanie Bruehl, David A. Copland, Tamara B. Cranfill, Marie di Pietro-Bachmann, Pamela Enderby, Joanne Fillingham, Federica Lucia Galli, Marialuisa Gandolfi, Bertrand Glize, Erin Godecke, Neil Hawkins, Katerina Hilari, Jacqueline Hinckley, Simon Horton, David Howard, Petra Jaecks, Elizabeth Jefferies, Luis M. T. Jesus, Maria Kambanaros, Eun Kyoung Kang, Eman M. Khedr, Anthony Pak-Hin Kong, Tarja Kukkonen, Marina Laganaro, Matthew A. Lambon Ralph, Ann Charlotte Laska, Béatrice Leemann, Alexander P. Leff, Roxele R. Lima, Antje Lorenz, Brian MacWhinney, Rebecca Shisler Marshall, Flavia Mattioli, İlknur Maviş, Marcus Meinzer, Reza Nilipour, Enrique Noé, Nam-Jong Paik, Rebecca Palmer, Ilias Papathanasiou, Brigida F. Patricio, Isabel Pavão Martins, Cathy Price, Tatjana Prizl Jakovac, Elizabeth Rochon, Miranda L. Rose, Charlotte Rosso, Ilona Rubi-Fessen, Marina B. Ruiter, Claerwen Snell, Benjamin Stahl, Jerzy P. Szaflarski, Shirley A. Thomas, Mieke van de Sandt-Koenderman, Ineke van der Meulen, Evy Visch-Brink, Linda Worrall & Heather Harris Wright (2020) RELEASE: a protocol for a systematic review based, individual participant data, meta- and network meta-analysis, of complex speech-language therapy interventions for stroke-related aphasia, Aphasiology, 34:2, 137-157, DOI: 10.1080/02687038.2019.1643003